Původní plán se po skončení akce stal úsměvným. Je mnoho věcí, které se nedají naplánovat. Především - v Maroku je asi velká nezaměstnanost, žádné fabriky, a možná asi žádný sociální systém. Každý tedy hledá nějaký přivýdělek - a turisté se přímo nabízejí. Dochází tedy k situacím, kdy recepční vyslechne hovor v češtině (!), porozumí některým názvům a ihned kontaktuje "friend" jakoby přítele (spíše vše za odměnu). Ten přijede a již nabízí zrovna tu službu. To se nám stalo například v Ouarzazate, kde jsme s ním domluvili dodávku (Grandtaxi - bylo nás sedm) a zavezl nás ke všem místům, která jsme chtěli navštívit. Ovšem za pomoci autobusů a následně místních taxíků by bylo ale otázkou, zdali by se nám původní "našponovaný" plán podařil. Navíc nám zajistil noclech v cílovém místě (Merzouga) a ještě ve výborném ubytovacím hostinci "Malý princ", kde nabízejí výlety do pouště na velbloudech - také zjistil naše další plány.

1.den =  přílet do Agadiru, přejezd a prohlídka Inezgane.

2. den =  přejezd autobusem do Marrakéše a celý den věnovat prohlídce města.

3.den = Následující den odjezd autobusem (6 hodin)- po cestě je prý pěkný pohled na pohoří Atlas a cíl v Ouarzazate. Tam jsme plánovali jet taxíkama na Aid Benhaddou a Tifoultoutte, odkud jsme se chtěli vrátit pěšky (8 km).

4.den = Další den autobusem do Agdz - tam začíná oáza Dráa (1 hod.) a další oázu Skoura a ještě přímo v Ouarzazate je kasba (pevnost, obdoba našich hradů) taoirta a procházka k přehradě El Mansour Eddahbi.

5.den = byl nejvíce našponován. Ráno autobusem do Boulmalne du Dades (bus podle jízdního řádu jede 1:45) Zde poznámka - na internetu lze nalézt jízdní řády dvou největších přepravců : Supratours (Supratours.ma) a CTM (ctm.ma) - z těchto jsme čerpali. Od stanice Boumalne du Dades jsme chtěli taxíkama přejet do údolí a soutěsky a zpět. Chytit další autobus a pokračovat do Tinerhiru (bus jede 1:15) a zde prohlédnout město a rokli Todra (kaňon řeky Todra). Opět taxíkama a v 16,00 hod. jede poslední autobus do Er Rachidie - zde ještě mohl nastat problém zda se do busu vejde 7 lidí - nastupujeme na cestě. V Er Rachidii jsme měli být v 18:30h a ještě měla být případná prohlídka po ubytování.

6.den = taxíkama (nebo spíše GrandTaxi) do Rissani (poslední oáza) a dále do Merzougy, kde jsou v okolí písečné duny. Tam jsme se chtěli projet na velbloudech v trvání cca 2 hodiny a zpět do Er Rachidie, odkud nám jel noční bus do Fezu (odjezd v 21,30 hod.)

7.den = FEZ - ubytování a celodenní prohlídka města.

Dále existovaly 2 varianty :

8.den = Přesun vlakem do Meknésu (vlak jede 30 min.)- tam celodenní prohlídka a večer návrat do Fezu. (možno ještě prohlídka Fezu)

9.den = Vstaneme dříve a vlakem v 5:00 do Rabatu - tam jsme v 8:12. Ponecháme 4 hodiny na prohlídku a vlakem ve 12:47 odjedeme do Tangeru (příjezd 16:30) a ubytování.

10.den = odplutí z Tangeru v 6:30 a v Algecirasu jsme v 10:00 (i s časovým posunem). Zajistíme nocleh a zanecháme bagáž. Poté autobusem do španělského města La Linea a odtud pěšky na Gibraltar.

11.den = Vlakem Algeciras 7:05 - Granada 11:19. prohlídka města a v 17:30 je objednán vstup do Alhambry. Odjezd vlakem z Granady v 22:15 hod.

12.den = Příjezd do Castello de la Plana v 6:04 a přestup na další vlak do Madridu - Puerta de Atocha (příjezd v 9:45 hod.) Prohlídka města a možnost přesunu metrem (linky 1,8 a 10) na letiště a odlet domů.

8.den = Z Fezu odjezd do Meknésu - prohlídka a dále vlakem (např.: 13:24) do Rabatu na prohlídku. Poté nočním vlakem do Tangeru (tam ráno 7:00)

9.den = V Tangeru přesun do přístavu a na trajekt společnosti ACCIONA - odplouvá v 9:00 - v Algecirasu 13:00 hod. Další přesun busem na Gibraltar a prohlídka. Večer návrat busem do Algecirasu a vlakem do Rondy

10.den = Ráno vlakem do národního parku El Chorro (Ronda 7:12 - El Chorro 8:18) Procházka a návrat do Rondy

11.den = Přejezd vlakem z Rondy do Antiquery (8:48-9:54) - návštěva NP El Torcal (vápencové skály). Odpoledne do Granady, kde bychom se sešli na prohlídku Alhambry. Toto je dáno tím, že někdo tam již byl. Večer společný odjezd do Valencie (lůžkový vlak) Granada 22:15 - Valencia 4:55.

12.den = Ranní prohlídka centra města Valencie a další přesun do Madridu.